POD RĘKĄ
NGO
INFORMACJE POWIATOWE
Pozyskane dofinansowania na poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna od dziś ma nowego Dyrektora
W dniu dzisiejszym Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewski pogratulował objęcia stanowiska Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Gostyninie, dotychczasowej wieloletniej pracownicy gostynińskiego sanepidu Pani Małgorzacie Eichel.
Starosta, serdeczne gratulując awansu, wyraził jednocześnie swój dowód uznania dla wiedzy i kompetencji Pani Małgorzaty Eichel – „Jestem przekonany, że pod Pani kierownictwem Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Gostyninie będzie funkcjonowała na najwyższym poziomie, dając mieszkańcom poczucie bezpieczeństwa. Wierzę również, że wieloletnia owocna współpraca pomiędzy Powiatem Gostynińskim, a PSSE w Gostyninie będzie się nadal efektywnie rozwijać dla obopólnej korzyści” - życząc jednocześnie nowej dyrektor satysfakcji z wykonywanej pracy, wytrwałości i ludzkiej życzliwości.
Małgorzata Eichel odbierając nominację z rąk Arkadiusza Boruszewskiego, podziękowała staroście za zaufanie i zadeklarowała kontynuowanie prac na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego w naszym regionie.
Dyrektor PSSE w Gostyninie przechodzi na emeryturę
Dzień 27 lipca 2021r. był ostatnim dniem niezwykle ważnej służby jaką od lat pełniła Pani Maria Wróblewska na stanowisku Dyrektora Powiatowej Stacja Sanitarno- Epidemiologicznej w Gostyninie w związku z przejściem na zasłużoną emeryturę.
Na Pani ręce składam wyrazy wdzięczności za wieloletnia troskę o zdrowie publiczne oraz za pełną poświęcenia i oddania służbę na rzecz bezpieczeństwa sanitarno-epidemicznego mieszkańców powiatu gostynińskiego, szczególnie w tym ostatnim niezwykle ciężkim roku pandemii. Pragnę wyrazić swoje uznanie i podziękować za staranność i sumienność w realizacji powierzonych obowiązków służbowych. Składam najserdeczniejsze życzenia, aby nowy okres w Pani życiu, był czasem odpoczynku i rozwijania własnych zainteresowań. Życzę samych pogodnych i radosnych dni.
Starosta Gostyniński
Arkadiusz Boruszewski
Urząd Marszałkowski zaprasza do współtworzenia Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok
Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu „Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok”. To najważniejszy dokument wpływający na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 26 lipca do 8 sierpnia br.
Gdzie można zapoznać się z dokumentem?
Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący w roku 2021. Jest on dostępny na stronie internetowej poświęconej współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi.
Twoje zdanie się liczy! Zgłoś priorytetowe zadania publiczne na 2022 rok
Konsultacje społeczne mają przede wszystkim pomóc samorządowi województwa w wyborze priorytetowych zadań publicznych w zakresie współpracy województwa i organizacji pozarządowych w 2022 roku.
Uwagi do projektu programu współpracy na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:
- celów współpracy – § 2 programu,
- zakresu przedmiotowego współpracy – § 4 programu,
- form współpracy pozafinansowej – § 6–14 programu,
- priorytetowych zadań publicznych na 2022 rok – § 15-35 programu,
- podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu – § 43 programu,
- innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.
13 lipca Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął wstępne założenia do współpracy finansowej w 2022 roku pomiędzy województwem mazowieckim a organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zgodnie z decyzją zarządu województwa kwota środków finansowych przeznaczona na dotacje dla organizacji pozarządowych ma zostać zwiększona w stosunku do roku 2021 i wyniesie około 50 mln zł.
Jak co roku, poza środkami z dochodów własnych województwa, w 2022 roku zadania zlecane będą do realizacji organizacjom pozarządowym ze środków pochodzących z:
- opłat pobieranych za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18%,
- dotacji celowych z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
- Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Jak zgłosić uwagi i propozycje?
Uwagi i propozycje do projektu Programu współpracy na 2022 rok można składać na formularzu konsultacyjnym od 26 lipca do 8 sierpnia br.
Formularz można przesłać/wypełnić na jeden z wymienionych sposobów:
- na stronie internetowej poświęconej współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi;
- mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ;
- pocztą na adres:
Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Okrzei 35, 03-472 Warszawa
z dopiskiem „Program współpracy 2022”
Jaki jest kolejny krok?
Na podstawie zgłoszonych uwag i propozycji przygotowany zostanie projekt Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, przewidziane zostały na miesiąc wrzesień br.
Dodatkowe informacje
W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
POSIEDZENIE MIEJSKO-GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
W dniu 22 lipca br. Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewki – Szef Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Jacek Nowicki Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa dokonali przeglądu prac porządkowych na terenie Gminy Sanniki i Gminy Pacyna w tydzień po przejściu frontu burzowego.
Jednocześnie odbyli spotkanie z Burmistrzem Miasta i Gminy Sanniki Panem Gabrielem Wieczorkiem i członkami Miejsko-Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Sannikach.
Biuro ds. Zarządzania
Kryzysowego i Bezpieczeństwa
Więcej artykułów…
- POSIEDZENIE MAZOWIECKIEGO WOJEWÓDZKIEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
- ”Sukces elektryka to dobra praktyka”…
- Władze powiatu gostynińskiego gośćmi w porannym programie Radia Płock FM
- Boisko przy GCE ze wsparciem Samorządu Województwa
- POSIEDZENIE POWIATOWEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO / Pogodowy "Armagedon" na terenie Powiatu Gostynińskiego
Odwiedza nas 7 gości oraz 0 użytkowników.