Wyszukaj

INFORMACJE POWIATOWE

Dzień Seniora w Białotarsku

seniorzy2019

Z okazji Światowego Dnia Seniora w niedzielę 23 października 2022r z inicjatywy Koła Gospodyń Wiejskich w Białotarsku w strażnicy OSP Białotarsk odbył się XIII Dzień Seniora pt;Smaczne i zdrowe dary lasów”. Jego celem jest integracja środowiska osób starszych, umocnienie więzi międzypokoleniowej oraz zwrócenie uwagi na osoby po 60 roku życia–na ich zdrowie, jakość życia i problemy z którymi się spotykają.

Seniorzy pełnią niezwykle ważną rolę w społeczeństwie. Poprzez pokaźny bagaż osobistych doświadczeń, którymi chętnie dzielą się z dziećmi i wnukami kształtują ich charaktery. Kto inny jak nie dziadek opowie wnukom o wojsku, straży pożarnej, sukcesach naszych sportowców i psikusach jakie z kolegami robił po szkole, a babcia przekaże wyjątkowe przepisy kulinarne i skoryguje osobiste dziadka wspomnienia. Osiągnięcie „wieku Seniora” kończy okres aktywności zawodowej, ale rozpoczyna inny-może nawet ważniejszy, okres aktywności rodzinnej. Dzięki nim rodzice mogą pójść do pracy, czy pojawić się na towarzyskim spotkaniu. To właśnie babcia albo dziadek zostają z wnukami, prowadzą je do przedszkola, na plac zabaw czy zabierają do lasu na grzyby. Ukazują najmłodszym zupełnie inny, nieznany i fascynujący dla dziecka świat-świat który zostaje w człowieku do końca życia, a po latach dochodzimy do wniosku, że u babci nawet galaretka była lepsza.

W tym wyjątkowym wydarzeniu które niesie symbol jakim jest pamięć i wdzięczność dlanaszych rodziców i dziadków uczestniczył ks. Piotr Obolewski, Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewski reprezentując Powiat Gostyniński, Magdalena Dołęga i Janusz Brudnowski przedstawiciele Gminy Gostynin oraz sponsor-partner wydarzenia Lasy Państwowe , a przedstawicielem Nadleśnictwa Gostynin był Pan Nadleśniczy Jacek Liziniewicz.Oprawę artystyczną przygotowała Pani Zenona Radzka, Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Białotarsku oraz zespół pieśni i tańca „Grzybowianki”z Grzybowa.

Tekst; Janusz Brudnowski Wydział Promocji i Rozwoju Starostwo Powiatowe w Gostyninie

Zdjęcia; KGW Białotarsk

 

 

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Poddziałania 10.3.1 Doskonalenie zawodowe uczniów - projekty konkursowe

a godło powiat2

 

 

Otwarty nabór partnera

w celu wspólnej realizacji projektu w ramach

Poddziałania 10.3.1

Doskonalenie zawodowe uczniów - projekty konkursowe

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Osi Priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu Działania 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałania 10.3.1 Doskonalenie zawodowe uczniów. Wniosek projektowy składany jest w odpowiedzi na konkurs Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, ogłoszonego przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Projektów Unijnych.

Starostwo Powiatowe w Gostyninie ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach Poddziałania 10.3.1 Doskonalenie zawodowe uczniów - projekty konkursowe. Wybór partnera w projekcie następuje zgodnie z ustawą z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, w tym wybór partnera spoza sektora finansów publicznych - zgodnie z art. 33 ust. 2-3 ww. ustawy.

I. Cel projektu:

Zwiększenie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego.

II. Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

  1. Rozwój współpracy szkół prowadzących kształcenie zawodowe z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w tym realizacja staży:
  2. Staże uczniowskie, o których mowa w Prawie oświatowym, dla uczniów techników i branżowych szkół I stopnia niebędących młodocianymi pracownikami, uczniów branżowych szkół II stopnia oraz uczniów szkół policealnych realizowane w rzeczywistych warunkach pracy, tj. u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z zawodem, w którym kształcą się uczniowie;
  3. dodatkowe zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom lub słuchaczom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych, w tym udział uczniów w zajęciach prowadzonych w szkole wyższej np. w zajęciach laboratoryjnych, kołach lub obozach naukowych;
  4. wsparcie uczniów lub słuchaczy w zakresie potwierdzania umiejętności zawodowych nabywanych przez uczniów kształcących się w danym zawodzie w ramach przygotowania do uzyskania uprawnień zawodowych;
  5. programy walidacji i certyfikacji odpowiednich efektów uczenia się zdobytych w ramach edukacji formalnej, pozaformalnej oraz kształcenia nieformalnego, prowadzące do zdobycia kwalifikacji zawodowych, w tym również kwalifikacji mistrza i czeladnika w zawodzie;
  6. włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów zawodowych oraz kwalifikacje mistrza i czeladnika w zawodzie, przez tworzenie w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe, CKZiU, CKZ u pracodawców lub przedsiębiorców branżowych ośrodków egzaminacyjnych dla poszczególnych zawodów lub kwalifikacji, upoważnionych przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną do przeprowadzania egzaminów zawodowych, udział pracodawców lub przedsiębiorców w egzaminach zawodowych w charakterze egzaminatorów;
  7. tworzenie klas patronackich w szkołach;
  8. wykorzystanie rezultatów projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO K L oraz w latach 2014-2020 w ramach POWER;
  9. przygotowanie zawodowe uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe w charakterze młodocianego pracownika organizowane u pracodawców oraz młodocianych pracowników wypełniających obowiązek szkolny w formie przygotowania zawodowego, zorganizowane u pracodawcy na podstawie umowy o pracę, obejmujące naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy, o ile nie jest ono finansowane ze środków Funduszu Pracy.
  1. Kształtowanie u uczniów szkół prowadzących kształcenie zawodowe kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy w szczególności obejmujące:
  2. realizację projektów edukacyjnych w szkołach lub placówkach systemu oświaty objętych wsparciem;
  3. realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego;
  4. realizację różnych form rozwijających uzdolnienia;
  5. wdrożenie nowych form i programów nauczania;
  6. tworzenie i realizacja zajęć o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe;
  7. nawiązywanie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym szkoły lub placówki systemu oświaty (w tym m. in.: przedsiębiorcami, zrzeszeniami przedsiębiorców) w celu osiągniecia założonych celów edukacyjnych;
  8. wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL oraz w latach 2014-2020 w ramach POWER;
  9. realizację zajęć organizowanych poza lekcjami lub poza szkołą.
  1. Doposażenie szkół i placówek kształcenia zawodowego (tj. centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego i/lub jednostek systemu oświaty realizujących zadania ckziu) w sprzęt i materiały dydaktyczne do realizacji kształcenia zawodowego – wyłącznie jako element projektu:
  2. wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych dla zawodów szkolnictwa zawodowego w sprzęt i materiały dydaktyczne w celu tworzenia warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy właściwe dla nauczanych zawodów.
  1. Realizacja kompleksowych programów kształcenia praktycznego organizowanych w miejscu pracy
  1. Wsparcie rozwoju nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu:
  2. kursy lub szkolenia doskonalące (teoretyczne i praktyczne), w tym organizowane i prowadzone przez kadrę ośrodków doskonalenia nauczycieli lub trenerów przeszkolonych w ramach PO WER;
  3. praktyki lub staże w instytucjach z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe, w tym szkolenia branżowe u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z nauczanym zawodem lub branżą;
  4. wspieranie istniejących, budowanie lub moderowanie sieci współpracy i samokształcenia;
  5. realizację programów wspomagania. Program wspomagania jest formą doskonalenia nauczycieli związana z bezpośrednim wsparciem szkół i placówek systemu oświaty;
  6. programy walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych w pracy dydaktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem nadawania uprawnień egzaminatora w zawodzie instruktorom praktycznej nauki zawodu na terenie przedsiębiorstw;
  7. wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL oraz w latach 2014-2020 w ramach POWER.
  1. Prowadzenie doradztwa zawodowego (w 7 i 8 klasach szkół podstawowych i szkołach prowadzących kształcenie zawodowe) i rozwój współpracy z rynkiem pracy:
  2. uzyskiwanie kwalifikacji doradców edukacyjno –zawodowych przez osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa edukacyjno –zawodowego w szkołach i placówkach, które nie posiadają kwalifikacji z tego zakresu oraz podnoszenie kwalifikacji doradców edukacyjno –zawodowych, realizujących zadania z zakresu doradztwa edukacyjno –zawodowego w szkołach;
  3. tworzenie Punktów Informacji i Kariery (PIK);
  4. zewnętrzne wsparcie szkół w obszarze doradztwa edukacyjno –zawodowego;
  5. działania na rzecz intensyfikacji współpracy rynku pracy ze szkołami w zakresie doradztwa edukacyjno -zawodowego, w tym rozpoznania potrzeb rynku pracy i promowania kształcenia zawodowego

Starostwo Powiatowe w Gostyninie zastrzega, że szczegółowy zakres projektu ustalony zostanie na etapie jego przygotowania i może obejmować wyłącznie wybrane działania zgodnie z potrzebami placówek objętych wsparciem w projekcie.

III. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

  1. Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Starostwo Powiatowe w Gostyninie przy realizacji zadań obejmujących przedmiotowy projekt, w szczególności rola doradcza, udział w przeprowadzeniu procesu rekrutacji uczestników do projektu i promocji projektu.

IV. Wymagania wobec partnera:

  1. Partner musi posiadać co najmniej 3 – letnie doświadczenie w obszarze kształcenia zawodowego
  2. Partner musi posiadać status instytucji otoczenia społeczno-gospodarczego szkoły:
  • pracodawcy,
  • przedsiębiorcy,
  • instytucje rynku pracy,
  • szkoły wyższe,
  • partnerzy społeczni,
  • inni interesariusze zidentyfikowani w przeprowadzonej przez beneficjenta diagnozie, a także podmioty wymienione w art. 3 ust. 1a Prawa oświatowego.
  1. Partner nie może podlegać wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności: art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769 z późn. zm.); art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (tj.. Dz. U. z 2014 r., poz. 1417).

V. Zgłoszenie powinno zawierać:

  1. Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z kształceniem zawodowym.
  2. Opis koncepcji udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a)
  3. Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie kształcenia zawodowego wraz z ich krótkim opisem.
  4. Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach.
  5. Deklarację gotowości przygotowania wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
  6. Dokumenty potwierdzające status prawny kandydata na partnera i umocowanie osób go reprezentujących.
  7. Oświadczenie, o nie podleganiu wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności: art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj.. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769 z późn. zm.); art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (tj.. Dz. U. z 2014 r., poz. 1417).
  8. Zgłoszenie powinno wpłynąć na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

VI. Opis kryteriów branych pod uwagę w wyborze partnera

  1. Spełnienie wymogów formalnych (oświadczenia o których mowa w pkt V e – V g.)
  2. Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z kształceniem zawodowym. Max. 30 pkt
  3. Opis koncepcji udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a). Max. 30 pkt.
  4. Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie świadczenia usług aktywnej integracji o charakterze społecznym i/lub zawodowym i/lub edukacyjnym wraz z ich krótkim opisem. Max. 30 pkt.
  5. Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach. Max. 10 pkt.

VII. Termin składania ofert

Oferty w formacie .doc., docx. lub .pdf należy przesłać w terminie do 21 dni od daty ogłoszenia naboru (tj. do dnia ………………) na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub dostarczać osobiście do Starostwo Powiatowe w Gostyninie ul. Dmowskiego 13, 09-500 Gostynin.

 

 

FORMULARZ
Nazwa instytucji/organizacji:
 
Adres:  
NIP:  
Numer KRS:  
tel.:   e-mail:  
Osoba wyznaczona do kontaktu: (imię, nazwisko, telefon kontaktowy, e-mail):
 
Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z kształceniem zawodowym
 
Opis koncepcji udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a) ogłoszenia o naborze partnera.
 
Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie kształcenia zawodowego wraz z ich krótkim opisem.
 
Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach.
 
Data:
Podpis i pieczęć:

Budowa, eksploatacja, remont Twojego obiektu – porozmawiaj o tym z inżynierem budownictwa

zva1

Budowa, eksploatacja, remont Twojego obiektu

– porozmawiaj o tym z inżynierem budownictwa

W dniu 11 października w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Gostyninie odbyły się kolejne spotkania konsultacyjne Dnia Otwartego Inżyniera Budownictwa organizowane przez Mazowiecką Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa we współpracy ze Starostą Gostynińskim Arkadiuszem Boruszewskim. Spotkania organizowane są na terenie całego kraju w miesiącach wrzesień-listopad przez Polską Izbę Inżynierów Budownictwa oraz 16 oddziałów okręgowych pod honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju i Technologii. W bieżącym roku spotkania odbywały się pod hasłem „Budowa, eksploatacja, remont Twojego obiektu – porozmawiaj o tym z inżynierem budownictwa”.

Konsultacji udzielali eksperci wszystkich specjalności samorządu zawodowego inżynierów wraz z pracownikami Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gostyninie z mgr inż. Mariuszem Tyrajskim oraz pracowników Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego na czele z panią mgr inż. Elżbietą Stasiniewską. Koordynatorem punktu konsultacyjnego z ramienia samorządu Inżynierów był sędzia Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego MOIIB i członek Komisji Wnioskowej PIIB mgr inż. Waldemar Kuciapski. W inauguracji konsultacji udział wzięła Wicestarosta Maria Bożena Wróblewska.

Widoczny był wzrost zainteresowania konsultacji w stosunku do ub. roku, a wiodącym tematem było poszukiwanie nowych rozwiązań oszczędzania energii elektrycznej i cieplnej. Odwiedzający pytali o możliwości podziału nieruchomości i przebieg granic, o obszary oddziaływania budynku, przygotowanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i treści wymaganych dokumentów, o możliwości współdziałania studentów z samorządem inżynierów, o serwisy e-budownictwa, o zmiany przepisów prawa budowlanego. W wolnych chwilach konsultanci wymieniali się pomiędzy sobą bogactwem własnych doświadczeń.

Rangę takich spotkań docenili Wójtowie Gmin z naszego powiatu, czego dowodem było pojawienie się w punkcie konsultacyjnym pani Wójt Gminy Szczawin Kościelny Barbary Stępniak oraz zastępcy Wójta Gminy Gostynin Pawła Goliszka, którzy aktywnie włączyli się w dyskusję o problemach budownictwa. Wszystkim uczestnikom podziękował koordynator W.Kuciapski i zakończył zaproszeniem „Do zobaczenia za rok”.

 

„Mazowiecki Drum Master Challenge Łomiankowski Groove 2022”

DRUM MASTER poziom 2

Wszystkich perkusistów, którzy nie uczęszczali do szkół muzycznych, zapraszamy do wzięcia w konkursie „Mazowiecki Drum Master Challenge Łomiankowski Groove 2022”.

Mazowiecki Drum Master Challenge Łomiankowski Groove 2022” to pierwszy w województwie mazowieckiem konkurs dla perkusistów, którzy nie uczęszczali do szkół muzycznych i nie są ich absolwentami.

Konkurs jest dwuetapowym wydarzeniem skierowanym dla perkusistów zamieszkujących województwo mazowieckie. Pierwszy etap polega na nadsyłaniu przez uczestników nagrań prezentujących perkusyjne wykonanie do wybranego przez siebie utworu. Komisja konkursowa złożona ze specjalistów z tej dziedziny instrumentalistyki, dokonuje oceny prezentacji i wyłania finalistów konkursu.

W etapie finałowym, uczestnik będzie prezentował wykonanie do wybranego przez siebie utworu pochodzącego ze specjalnie przygotowanego i udostępnionego katalogu z utworami. Członkowie komisji konkursowej będą oceniać prezentacje biorąc pod uwagę koordynację rytmiczną, artykulację i dynamikę, interpretację utworu, oryginalność wykonania oraz ogólny wyraz artystyczny. Na postawie oceny zostaną wyłonieni laureaci konkursu.

Finał konkursu, który odbędzie się w niedzielę 11 grudnia, będzie stanowił element całodniowego wydarzenia, w skład którego wejdą warsztaty muzyczne dla finalistów oraz koncert zaproszonej gwiazdy. Koncert będzie ogólnodostępny i bezpłatny dla jego uczestników.

Celami konkursu są: 

  1. przygotowanie i pozyskiwanie społeczności do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenie jej wartości;

  2. zaspokajanie potrzeb kulturalnych oraz zainteresowań, a także prezentacja i promocja amatorskiego ruchu artystycznego;

  3. stworzenie warunków do rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego;

  4. działanie na rzecz integracji społeczności lokalnej oraz promowanie postawy otwartości na różnorodność form edukacji kulturalnej i artystyczne;

  5. promocja gminy Łomianki, Powiatu Warszawskiego Zachodniego raz Mazowsza poprzez organizację wydarzenia kulturalnego.

Konferencja I Mareckie Forum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

fs1

Konferencja I Mareckie Forum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

W dniu 19 października 2022 roku w Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnym w Markach odbyła się konferencja o zasięgu wojewódzkim, której organizatorami byli Gmina Miasto Marki oraz Mareckie Inwestycje Miejskie.

Konferencja odbyła się w formule stacjonarnej, w której była możliwość udziału w licznych prelekcjach i panelach dyskusyjnych na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wszystko po to, by wypracować jak najlepsze rozwiązania, które doprowadzą do poprawy bezpieczeństwa i wprowadzenie dobrych praktyk w swoich lokalnych społecznościach.

W wydarzeniu udział wzięli Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewski, a także podczas III panelu dyskusyjnego poświęconym EDUKACJI w roli Prelegentów wystąpili Dyrektor Gostynińskiego Centrum Edukacyjnego Wojciech Kiełbasa i Dyrektor Miejskiego Przedszkola Nr 4 w Gostyninie Grażyna Stanisławska.

Samorządowcy z Mazowsza, dyrektorzy placówek edukacyjnych i nauczyciele, służby realizujące zadania w ramach nadzoru i ratownictwa drogowego oraz inne podmioty publiczne i prywatne rozmawiali o najlepszych rozwiązaniach, które doprowadzą do poprawy bezpieczeństwa i wprowadzenia dobrych praktyk w swoich lokalnych społecznościach.

Podczas wydarzenia omawiane były trzy panele dyskusyjne o tematyce:

Panel I – Nadzór nad ruchem i ratownictwem,

Panel II – Infrastruktura,

Panel II - Edukacja

Moderatorem panelu III był zastępca dyrektora WORD Warszawa Tomasz Matuszewski, były Starosta Gostyniński. Omawiane były następujące tematy:

- działania edukacyjne w zakresie BRD w obszarze edukacji szkolnej i przedszkolnej

- współpraca w dziedzinie edukacji z organizacjami pozarządowymi

- dobre praktyki edukacyjne w zakresie BRD w Mieście Marki

- dokonania Województwa Mazowieckiego w obszarze edukacyjnym

- innowacyjne metody kształtowania bezpiecznych zachowań dzieci i młodzieży

Wydarzenie objęte zostało honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika oraz Komendy Stołecznej Policji w Warszawie.