Wyszukaj

INFORMACJE POWIATOWE

Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w 2022 r.

PRAWNA POMOC

 

 

Ogłoszenie

wyników otwartego konkursu ofert

na realizację zadania publicznego w zakresie
nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
oraz edukacji prawnej w 2022 r.

 

Lp. Tytuł zadania Nazwa oferenta Wysokość przyznanej dotacji
1. Powierzenie prowadzenia punktu, w którym będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie w Powiecie Gostynińskim w 2022 roku Stowarzyszenie Mazowsze Razem, Łętowo 3, 09-470 Bodzanów,
wpisane do „Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych
i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego” pod numerem 0000717180
64.020,00 zł

 

 Pełana treść ogłoszenia

 

Uchwała Nr 512 - w sprawie ogłoszenia konkursu

megaf

Uchwała Nr 512/2021

Zarządu Powiatu Gostynińskiego

Z dnia 25 listopada 2021 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego polegającego na prowadzeniu jednej placówki opiekuńczo –wychowawczej typu rodzinnego w okresie od 01.01.2022 r. 31.12.2024 r.

 

 Uchwała Nr 512/2021 z dnia 25 listopada 2021 r.

Uchwała Nr 512/2021 (uzupełniona)

Załącznik do uchwały

 

Uchwała Nr 513 - w sprawie ogłoszenia naboru

megaf

Uchwała Nr 513/2021

Zarządu Powiatu Gostynińskiego

Z dnia 25 listopada 2021 r.

 

w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów wskazanych  przez organizacje  pozarządowe lub  podmioty  wymienione  w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach Komisji Konkursowej opiniującej złożone oferty w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego polegającego na prowadzeniu jednej placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2024 r.

 

 Uchwała Nr 513/2021 z dnia 25 listopada 2021 r.

Uchwała nr 513/2021 (uzupełniona)

Kolejne spotkanie z NGO za nami.

1

 

W sobotę 20.11.2021 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gostyninie odbyło się spotkanie zorganizowane przez Gostynińskie Centrum Rozwoju Aktywności Lokalnej oraz Starostwo Powiatowe w Gostyninie dla organizacji pozarządowych z terenu powiatu gostynińskiego.

Udział w nim wzięły organizacje, które szukają możliwości rozwoju oraz pozyskania środków na realizację swoich działań statutowych.

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję zapoznać się z informacją na temat aktualnych naborów wniosków i pozyskania m.in. „unijnych” grantów za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania Aktywni Razem, które przedstawiła Pani Agnieszka Żukowska, Prezes zarządu organizacji. Część uczestników miała już okazje współpracować z Lokalną Grupą Działania Aktywni Razem przy pozyskaniu grantów, tym chętniej przyszli na spotkanie, z którego dowiedzieli się w jakim obszarze działalności możliwe jest pozyskanie kolejnych dotacji.

Gościem spotkania była również Pani Joanna Cecelak, która zaprezentowała zakres działalności Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej Mazowsza Płockiego, przedstawiła ofertę OWES oraz nakreśliła możliwości wsparcia dla organizacji z terenu powiatu gostynińskiego. Pani Joanna Cecelak zaprezentowała dodatkowo alternatywną formę działalności dla stowarzyszeń, czyli spółdzielnie socjalne, które okazało się mało znaną formą działalności, a może również zostać objęta wsparciem przez OWES.

Kolejnym gościem zaproszonym na spotkanie był Zastępca Burmistrza Gostynina Halina Fijałkowska, która poinformowała uczestników o możliwych formach współpracy organizacji z Urzędem Miasta Gostynina.

         Na zakończenie spotkania Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewski opowiedział o współpracy ze Starostwem Powiatowym, roli Starosty, który pełni nadzór w zakresie zgodności działania stowarzyszeń z przepisami prawa i postanowieniami statutu. Wyraził on również swoją otwartość na kolejne spotkania z NGO oraz nadzieję, że każde kolejne spotkanie będzie w coraz to liczniejszym gronie.

 

Nowe obowiązki dla stowarzyszeń i fundacji!

IZA REJESTR BENEFICJENTÓW1

 

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy – nowe obowiązki dla stowarzyszeń i fundacji!

Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2021 r. poz. 1132 ze zm.) znacząco rozszerza krąg podmiotów zobowiązanych do ustalenia swojego beneficjenta rzeczywistego, jak również do dokonania zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych. Nowymi obowiązkami objęte zostały m. in. fundacje, spółdzielnie oraz stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego.

Według założeń ustawy rejestr ma usprawnić zidentyfikowanie osób, które decydują o działalności danej organizacji, co ma pomóc m.in. w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.

Czym jest Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych?

Zgodnie z art. 55 ustawy, Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) jest prowadzony przy użyciu systemu teleinformatycznego i służy do przetwarzania informacji o beneficjentach rzeczywistych, tj. o osobach fizycznych, które sprawują bezpośrednią lub pośrednia kontrolę nad określonymi podmiotami.

Zgodnie z przepisami ustawy beneficjent rzeczywisty to każda osoba fizyczna sprawującą bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad klientem poprzez posiadane uprawnienia, które wynikają z okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiające wywieranie decydującego wpływu na czynności lub działania podejmowane przez klienta, lub każdą osobę fizyczną, w imieniu której są nawiązywane stosunki gospodarcze lub jest przeprowadzana transakcja okazjonalna.

Zgodnie z wprowadzonymi przepisami, stowarzyszenia i fundacje będą zgłaszać następujące dane:

▪ nazwę (firmę),

▪ formę organizacyjną, ▪ siedzibę,

▪ numer w Krajowym Rejestrze Sądowym,

▪ NIP, o ile został nadany.

Zgłaszane dane beneficjentów rzeczywistych to z kolei:

▪ imię i nazwisko,

▪ każde posiadane obywatelstwo,

▪ państwo zamieszkania,

▪ numer PESEL albo datę urodzenia – w przypadku osób nieposiadających numeru PESEL,

▪ informację o wielkości i charakterze udziału lub uprawnieniach przysługujących beneficjentowi rzeczywistemu.

Informacje, o których mowa powyżej są zgłaszane do Rejestru nie później niż w terminie 7 dni od dnia wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, a w przypadku zmiany przekazanych informacji - w terminie 7 dni od ich zmiany.

Sposób zgłaszania beneficjenta rzeczywistego.

Zgłoszenie beneficjenta rzeczywistego nie podlega opłacie i co do zasady odbywa się poprzez stronę internetową https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/ . Dokonywane jest w formie dokumentu elektronicznego.

Zgłoszenie jest bezpłatne.

Pierwszego zgłoszenia należy dokonać w terminie 31 października 2021 r. - 31 stycznia 2022 r. Niezgłoszenie beneficjenta rzeczywistego do Rejestru zagrożone jest karą pieniężną do 1 000 000 zł. Taką samą karą jest zagrożone zgłoszenie danych niezgodnych ze stanem faktycznym i nawet do 50 tys. zł kary dla beneficjenta rzeczywistego, który nie dostarczył organizacji wymaganych informacji lub podał nieprawdziwe.

Więcej informacji w ustawie oraz na stronie: https://publicystyka.ngo.pl/przeciwdzialanie-praniu-pieniedzy-nowe-obowiazki-ngo-od-pazdziernika