Wyszukaj

INFORMACJE POWIATOWE

KOMUNIKAT DOT. REJESTRACJI JAKO OSOBA BEZROBOTNA

id ig12y gostynin uwaga pup w.750x393

 

Osoby, które nie mają możliwości dokonania rejestracji elektronicznej potwierdzonej podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, mogą dokonać rejestracji w następujący sposób:
  1. Pobrać druki z poniższych załączników.
  2. Wypełnić komplet pobranych druków.
Do wypełnionego kompletu dokumentów należy dołączyć kserokopie dokumentów potrzebnych do rejestracji potwierdzonych za zgodność z oryginałem, potwierdzających: zatrudnienie (świadectwa pracy, umowy zlecenie, umowy o dzieło), wykształcenie, uprawnienia, umiejętności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac.  Jeśli jesteś właścicielem, posiadaczem samoistnym lub zależnym nieruchomości rolnej – zaświadczenie o powierzchni nieruchomości rolnej wyrażonej w ha przeliczeniowych. W przypadku posiadania gospodarstwa rolnego przekraczającego 2 ha przeliczeniowe – decyzję lub zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o niepodleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników.  Jeśli pobierałeś:
  1. zasiłek chorobowy, macierzyński lub świadczenie rehabilitacyjnego - zaświadczenie z zakładu ubezpieczeń społecznych o okresach pobierania zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego, przypadających po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestania prowadzenia pozarolniczej działalności, ze wskazaniem podstawy wymiaru tych zasiłków i świadczenia;
  2. rentę - decyzja lub zaświadczenie z ZUS-u o okresie pobierania renty;
  3. rentę rodzinną - aktualna decyzja o wysokości renty;
  4. świadczenie z ośrodka pomocy społecznej: zasiłek stały, świadczenie pielęgnacyjne lub dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka, powinieneś okazać decyzję lub zaświadczenie o okresie otrzymywania określonego świadczenia;
W przypadku zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia społecznego powyżej 18 roku życia – zaświadczenie ze szkoły potwierdzające naukę lub ważną legitymację ucznia/studenta.
 
W sytuacji przesłania oryginałów dokumentów, po dokonaniu czynności rejestracji oryginały dokumentów wraz z decyzją administracyjną zostaną przesłane na wskazany adres korespondencyjny za pośrednictwem Poczty Polskiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jednocześnie przypominamy, że jeżeli osoba rejestruje się po raz kolejny, do kompletu pobranych druków należy dołączyć tylko dokumenty, uzyskane od momentu ostatniego wyrejestrowania.
  1. Wypełniony komplet druków wraz z załączonymi dokumentami należy przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie, ul. Płocka 66/68, 09-500 Gostynin lub dostarczyć do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie i włożyć do urny znajdującej się w holu budynku Urzędu (wejście boczne).
 
DATA WPŁYNIECIA DO URZĘDU POPRAWNIE WYPEŁNIONEGO KOMPLETU DOKUMENTÓW WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI BĘDZIE UZNANA ZA DATĘ REJESTRACJI.
W celu potwierdzenia rejestracji pracownik Urzędu skontaktuje się z Państwem telefonicznie.
UWAGA !
Przesłanie dokumentów do rejestracji nie jest jednoznaczne z nabyciem statusu osoby bezrobotnej/poszukującej pracy. W przypadku nie wypełnienia niezbędnych oświadczeń, braku podpisu w wyznaczonych miejscach, bądź braku niezbędnych dokumentów rejestracja nie zostanie dokonana. Rejestracji można dokonać na podstawie kompletnego wniosku zawierającego wszystkie dane i komplet załączników.
 
Druki do pobrania dla osoby bezrobotnej:
  1. KARTA REJESTRACYJNA BEZROBOTNEGO
  2. INFORMACJA DLA OSÓB REJESTRUJĄCYCH SIĘ W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY REA-1.1
  3. OŚWIADCZENIE REA-1.3
  4. OŚWIADCZENIE REA-1.8
  5. OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO REA-1.5
  6. WNIOSEK W SPRAWIE PRZEKAZANIA ŚWIADCZENIA NA RACHUNEK BANKOWY REA-2.1
  7. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH REA-1.7
Załączniki
1. Informacja dla osób rejestrujących się w PUP REA-1.1.pdf (pdf, 675 KB)
2.Oświad. dot. posiadanych adresów i danych zawartych w DO. REA-1.3.pdf (pdf, 63 KB)
3.Oświadczenie dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego. REA-1.5.pdf (pdf, 518 KB)
5.Ośw. dot. terminu wizyty u dor. zawod. poś. pracy. REA-1.8.pdf (pdf, 726 KB)
(1)6.Wniosek w sprawie przekazywania świadczeń na rachunek bankowy. REA-2.1.pdf (pdf, 417 KB)
4.Informacja o przetwarzaniu danych osobowych. REA-1.7.pdf (pdf, 357 KB)
KARTA REJESTRACYJNA BEZROBOTNEGO.pdf (pdf, 487 KB)
źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie
 

Tarcza Antykryzysowa - niskooprocentowa pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców

gostynin przedsiebiorczyy

Zgodnie z art. 15zzd ust.2  ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r., poz. 568)  Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie ogłasza, że nadal trwa nabór Wniosków o udzielenie  jednorazowo pożyczki ze środków Funduszu Pracy na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy, o którym mowa w art. 7 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018r – Prawo przedsiębiorców, który prowadził działalność gospodarczą przed dniem 1 marca 2020r.

Mikropożyczka ma na celu wspomóc polskich przedsiębiorców, a także zapewnić ochronę pracownikom i pracodawcom w obliczu kryzysu gospodarczego. Jednym z ważniejszych rozwiązań tzw. Tarczy antykryzysowej, które będą realizowane przez tut. urząd pracy są pożyczki udzielane mikroprzedsiębiorcom na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności do wysokości 5 tys. zł.

Udzielone wsparcie będzie jednak mieć charakter bezzwrotny o ile mikroprzedsiębiorca przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia nie zmniejszy stanu zatrudnienia w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w stosunku do stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r. W innym przypadku pożyczka podlega zwrotowi przez okres 12 miesięcy.
 
Kim jest mikroprzedsiębiorca?
 
Mikroprzedsiębiorca to przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:

  • zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
  • osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro;

Zasady ustalania średniorocznego zatrudnienia oraz wielkości obrotu w euro określa art. 7 ust.2-4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
 
Oświadczenia
 
Oświadczenia we wnioskach są składane przez mikroprzedsiębiorcę pod rygorem odpowiedzialności karnej, za składanie fałszywych oświadczeń, w brzmieniu: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Szczegółowe informacje o formie wsparcia wraz z odpowiednimi drukami

Szczegółowe informacje dotyczące udzielania mikropożyczki, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie:  https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka.

W serwisie resortu pracy znajdują się również wszystkie wnioski wraz z załącznikami, jakie należy złożyć w urzędzie pracy.

Dodatkowo prosimy o pobranie, wypełnienie i przekazanie wraz z kompletem dokumentów Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencjie ekonomiczne z powodu COVID-19.
Wymagany dokument znajduje się w załącznikach pod nazwą:
Formularz COVID 19 pomoc publiczna zaê. nr 1 do wniosku.xls


Prawidłowo wypełnione wnioski oraz umowy prosimy składać wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez platformę praca.gov.pl,
pozwoli to, na obsługę sprawy, bez konieczności wizyty w urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie pożyczki.


Szczegółowych informacji na temat mikropożyczek udziela:
Pani Sylwia Syska tel. 798 182 912 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Pani Wioleta Kołodziejczyk tel. 798 182 912 lub 24 269 71 73 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
 

Załączniki
(1)Tarcza antykryzysowa.pdf (pdf, 226 KB)
(1)Formularz COVID 19 pomoc publiczna zał. nr 1 do wniosku.xls (xls, 44 KB)
źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie

BIULETYN INFORMACYJNY NR 24

image 001

BIULETYN INFORMACYJNY NR 24

 

 

Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewski gościem Radia Płock FM

Screenshot 2020 05 11 Dobre informacje z powiatu gostynińskiego PŁOCK FM2


 

O poranku w Radiu Płock FM, od poniedziałku do piątku 8:15-8:30 emitowana jest audycja " Poranny dialog".

Dzisiejszym gościem był Arkadiusz Boruszewski, starosta powiatu gostynińskiego.
Ze Starostą poruszne były tematy o bieżących sprawach dotyczących powiatu, między innymi o realizowanych inwestycjach, korekcie budżetu, czy prewencyjnym zamknięciu Powiatowego Urzędu Pracy.

Zapraszamy do wysłuchania całego wywiadu tutaj.

Oświadczenia majątkowe do 31 maja 2020 r.

116024 r0 940

     Zgodnie z ustawą, będącą elementem tzw. tarczy antykryzysowej, osoby obowiązane do złożenia oświadczenia o stanie majątkowym za rok 2019, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, mogą złożyć oświadczenie w terminie do dnia 31maja 2020 r. Dotychczas termin na złożenie oświadczenia upływał z końcem kwietnia.

Oświadczenie majątkowe według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego należy złożyć w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach wraz z kopią zeznania (PIT) o wysokości osiągniętego dochodu w danym roku podatkowym.

fot. portalsamorzadowy.pl