Wyszukaj

INFORMACJE POWIATOWE

Pozyskane dofinansowania na poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych.

dofinansowanie przejść dla pieszych
 

Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna od dziś ma nowego Dyrektora

SANEPID

 

 W dniu dzisiejszym Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewski pogratulował objęcia stanowiska Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Gostyninie, dotychczasowej wieloletniej pracownicy gostynińskiego sanepidu Pani Małgorzacie Eichel.

Starosta,  serdeczne gratulując awansu, wyraził jednocześnie swój dowód uznania dla wiedzy i kompetencji Pani Małgorzaty Eichel – „Jestem przekonany, że pod Pani kierownictwem Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Gostyninie będzie funkcjonowała na najwyższym poziomie, dając mieszkańcom poczucie bezpieczeństwa. Wierzę również, że wieloletnia owocna współpraca pomiędzy Powiatem Gostynińskim, a PSSE w Gostyninie będzie się nadal efektywnie rozwijać dla obopólnej korzyści” - życząc jednocześnie nowej dyrektor satysfakcji z wykonywanej pracy, wytrwałości i ludzkiej życzliwości.

Małgorzata Eichel odbierając nominację z rąk Arkadiusza Boruszewskiego, podziękowała staroście za zaufanie i zadeklarowała kontynuowanie prac na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego w naszym regionie.

 

 

 

Dyrektor PSSE w Gostyninie przechodzi na emeryturę

2021 07 28 07 47

 

Dzień 27 lipca 2021r. był ostatnim dniem niezwykle ważnej służby jaką od lat pełniła Pani Maria Wróblewska na stanowisku Dyrektora Powiatowej Stacja Sanitarno- Epidemiologicznej w Gostyninie w związku z przejściem na zasłużoną emeryturę.

  Na Pani ręce składam wyrazy wdzięczności za wieloletnia troskę o zdrowie publiczne oraz za pełną poświęcenia i oddania służbę na rzecz bezpieczeństwa sanitarno-epidemicznego mieszkańców powiatu gostynińskiego, szczególnie w tym ostatnim niezwykle ciężkim roku pandemii. Pragnę wyrazić swoje uznanie i podziękować za staranność i sumienność w realizacji powierzonych obowiązków służbowych. Składam najserdeczniejsze życzenia, aby nowy okres w Pani życiu, był czasem odpoczynku i rozwijania własnych zainteresowań. Życzę samych pogodnych i radosnych dni.

 

Starosta Gostyniński

Arkadiusz Boruszewski

 

 

Urząd Marszałkowski zaprasza do współtworzenia Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok

MAZOWSZE

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu „Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok”. To najważniejszy dokument wpływający na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Gdzie można zapoznać się z dokumentem?

Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący w roku 2021. Jest on dostępny na stronie internetowej poświęconej współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi.

Twoje zdanie się liczy! Zgłoś priorytetowe zadania publiczne na 2022 rok

Konsultacje społeczne mają przede wszystkim pomóc samorządowi województwa w wyborze priorytetowych zadań publicznych w zakresie współpracy województwa i organizacji pozarządowych w 2022 roku.

Uwagi do projektu programu współpracy na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:

  • celów współpracy – § 2 programu,
  • zakresu przedmiotowego współpracy – § 4 programu,
  • form współpracy pozafinansowej – § 6–14 programu,
  • priorytetowych zadań publicznych na 2022 rok – § 15-35 programu,
  • podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu – § 43 programu,
  • innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.

13 lipca Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął wstępne założenia do współpracy finansowej w 2022 roku pomiędzy województwem mazowieckim a organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zgodnie z decyzją zarządu województwa kwota środków finansowych przeznaczona na dotacje dla organizacji pozarządowych ma zostać zwiększona w stosunku do roku 2021 i wyniesie około 50 mln zł.

Jak co roku, poza środkami z dochodów własnych województwa, w 2022 roku zadania zlecane będą do realizacji organizacjom pozarządowym ze środków pochodzących z:

  • opłat pobieranych za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18%,
  • dotacji celowych z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
  • Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Jak zgłosić uwagi i propozycje?

Uwagi i propozycje do projektu Programu współpracy na 2022 rok można składać na formularzu konsultacyjnym od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Formularz można przesłać/wypełnić na jeden z wymienionych sposobów:  

  • na stronie internetowej poświęconej współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi;
  • mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ;
  • pocztą na adres:
    Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych
    Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
    Okrzei 35, 03-472 Warszawa  
    z dopiskiem „Program współpracy 2022”

Jaki jest kolejny krok?

Na podstawie zgłoszonych uwag i propozycji przygotowany zostanie projekt Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, przewidziane zostały na miesiąc wrzesień br.

Dodatkowe informacje

W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

Formularz program współpracy 2022

POSIEDZENIE MIEJSKO-GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

555

 

 

W dniu 22 lipca br. Starosta Gostyniński Arkadiusz Boruszewki – Szef Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Jacek Nowicki Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa dokonali przeglądu prac porządkowych na terenie Gminy Sanniki i Gminy Pacyna w tydzień po przejściu frontu burzowego.

Jednocześnie odbyli spotkanie z Burmistrzem Miasta i Gminy Sanniki Panem Gabrielem Wieczorkiem i członkami Miejsko-Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Sannikach.

 

Biuro ds. Zarządzania

Kryzysowego i Bezpieczeństwa