Wyszukaj

INFORMACJE POWIATOWE

78 rocznica Powstania w Getcie

powstanie1
 

Warning: Division by zero in /plugins/system/sjcore/core/ytools/ytools_image.php on line 252

XXV Sesja Rady Powiatu Gostynińskiego

 DSC8935

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2020 r. poz. 920) zwołuję XXV Sesję Rady Powiatu Gostynińskiego, która odbędzie się w dniu 22 kwietnia 2021 r. (czwartek) o godz. 12 00, w Sali Gimnastycznej Zespołu Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Gostyninie, ul. Kowalska 5.

Proponowany porządek posiedzenia: 

        1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.  

        2. Przyjęcie porządku obrad.

        3. Sprawozdanie Starosty Gostynińskiego z wykonania uchwał Rady Powiatu Gostynińskiego i prac Zarządu Powiatu Gostynińskiego.

        4. Interpelacje, postulaty i zapytania Radnych.

      5. Informacja Komendanta Powiatowego Policji z działalności Komendy Powiatowej Policji w Gostyninie oraz o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w 2020 r. i kierunki działania na rok 2021.

        6. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie o stanie ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych powiatu za rok 2020
i kierunki działania na rok 2021.

        7. Informacja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gostyninie o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu i kierunki działania na rok 2021.

        8. Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej za 2020 rok.

        9. Informacja Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie o realizacji zadań regulaminowych za rok 2020.

       10. Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla województwa w 2020 r. na terenie powiatu gostynińskiego.

       11. Sprawozdanie Powiatowego Lekarza Weterynarii o stanie bezpieczeństwa Weterynaryjnego na terenie Powiatu Gostynińskiego za 2020 rok.

       12. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres 1 roku nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Powiatu Gostynińskiego, położonej w mieście Gostyninie, oznaczonej numerem ewidencyjnym działki 4064/2 o powierzchni 0,0234 ha oraz terenu o pow. 0,0370 ha stanowiącego część działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 4064/4 o pow. 0,0707 ha i odstąpienia od obowiązku przetargowego zawarcia umowy.

       13. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego w sprawie przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej dla Powiatu Gostynińskiego za rok 2020.

       14. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/100/2016 Rady Powiatu Gostynińskiego z dnia 27 października 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia oraz szczegółowe zasady przyznawania oraz wypłacania dodatku mieszkaniowego zmienionej uchwałą Rady Powiatu Gostynińskiego Nr XLVI/209/2018 z dnia 27 września 2018 r. oraz uchwałą Rady Powiatu Gostynińskiego Nr XIV/79/2019 z dnia 21 listopada 2019 r.

       15. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów jednostek budżetowych Powiatu Gostynińskiego.

       16. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego w sprawie określenia zadań finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2021 roku.

       17. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego zmieniającej Uchwałę w sprawie: uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gostynińskiego na lata 2021-2024.

       18. Podjęcie Uchwały Rady Powiatu Gostynińskiego zmieniającej Uchwałę Budżetową Powiatu Gostynińskiego na rok 2021.

       19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

       20. Przyjęcie protokołu z XXIV Sesji Rady Powiatu VI kadencji.

       21. Sprawy różne (wnioski i oświadczenia radnych).

       22. Zakończenie obrad.

 

Przewodnicząca Rady Powiatu Gostynińskiego

Katarzyna Osowicz-Szewczyk

Potężne wsparcie sprzętowe dla Zespołu Szkół

 DSC2920

Zespół Szkół im. M. Skłodowskiej – Curie w Gostyninie wkracza w decydującą fazę realizacji projektu pn. „Gostynińskie kadry dla nowoczesnej gospodarki”, który szkoła realizuje w partnerstwie z Instytutem Rynku Elektronicznego Sp. z o.o. w Warszawie. Projekt ma bardzo rozbudowany charakter a jego beneficjentami są uczniowie ale również nauczyciele. Składowe projektu to staże/praktyki, kursy, szkolenia, studia podyplomowe dla nauczycieli, kursy przygotowawcze, wyjazdy studyjne 2-3 dniowe, doradztwo oraz zakupy sprzętowe. Aktualnie w szkole trwa montaż mebli i sprzętu komputerowego, aż do 5 pracowni w tym:

- dwie specjalistyczne pracownie językowe,

- pracownia ekonomiczno – informatyczna

- pracownia informatyczno – diagnostyczna

- pracownia przedsiębiorczości

Wśród ciekawszych form szkoleń specjalistycznych dla uczniów znalazły się:

- animator czasu wolnego

- kurs grafiki komputerowej,

- kurs programowania,

- szkolenie z zakresu projektowania 3D,

- kurs z zakresu zamówień publicznych,

Już wkrótce nastąpi uroczyste otwarcie pracowni i prezentacja poszczególnych efektów projektu.

 

 

Dodatkowe maseczki ochrony dla szkół specjalnych Powiatu Gostynińskiego

 DSC2894

Kolejna już partia środków ochrony osobistej trafiła do szkół powiatowych. Tym razem były to maseczki ochronne, które powiat pozyskał i przekazał szkołom specjalnym, gdyż zgodnie z wytycznymi te szkoły będą próbowały wracać do stacjonarnego trybu pracy zaraz po żłobkach i przedszkolach. Maseczki trafiły do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Jana Pawła II w Gostyninie oraz Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Mocarzewie, wcześniej placówki te otrzymały środki do dezynfekcji, maseczki oraz termometry.

WYPALANIE TRAW

wypalanie traw 13.04.2021


ARiMR przypomina - wypalanie traw grozi utratą dopłat

Wiosną rośnie zagrożenie pożarowe związane z wypalaniem traw. Warto przypomnieć, że proceder ten jest niezgodny z prawem i grożą za niego surowe sankcje karne oraz cofnięcie dopłat wypłacanych przez ARiMR.

Jak groźny jest pożar łąk, można było przekonać się wiosną ubiegłego roku, kiedy płonęły tereny Biebrzańskiego Parku Narodowego, a akcja gaśnicza trwała kilkanaście dni. Mimo że od wielu lat ARiMR, Straż Pożarna i inne instytucje przestrzegają przed wypalaniem traw, co roku znajdują się osoby, które lekceważąc te apele, za nic mają stwarzanie bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt i niszczenie środowiska naturalnego.

Pozytywne skutki wypalania traw to mit

Wbrew obiegowej opinii wypalanie nie powoduje bujniejszego odrostu traw. Nie poprawia też jakości gleby. Co więcej, w znacznym stopniu obniża wartość plonów. Po przejściu pożaru gleba staje się jałowa i potrzebuje nawet kilku lat, aby powrócić do stanu sprzed katastrofy.

Pożar jest tragiczny w skutkach dla całego ekosystemu – zniszczona zostaje nie tylko warstwa życiodajnej próchnicy, giną również zwierzęta. Podpalanie traw bywa często przyczyną pożarów lasów i zabudowań gospodarczych, w których życie tracą także ludzie.

Surowe kary – grzywna a nawet więzienie

Zakaz wypalania traw określony został w Ustawie o ochronie przyrody oraz w Ustawie o lasach, a Kodeks wykroczeń przewiduje za to karę nagany, aresztu lub grzywny, której wysokość może wynieść od 5 tys. do 20 tys. zł. Co więcej, jeśli w wyniku podpalenia trawy dojdzie do pożaru, który sprowadzi zagrożenie utraty zdrowia lub życia wielu osób albo zniszczenia mienia wielkich rozmiarów, wtedy sprawca – zgodnie z zapisami Kodeksu karnego – podlega karze pozbawienia wolności nawet do 10 lat.

Wypalanie traw to też ryzyko utraty dopłat

Oprócz wspomnianych sankcji wypalającemu grożą również dotkliwe kary, które nakładać może Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Zakaz wypalania gruntów rolnych jest jednym z warunków, których rolnicy zobligowani są przestrzegać, aby móc ubiegać się o płatności bezpośrednie oraz płatności obszarowe w ramach PROW 2014-2020. W przypadku jego złamania ARiMR może nałożyć na rolnika karę finansową zmniejszającą wszystkie otrzymywane przez niego płatności o 3 proc. W zależności od stopnia winy, może zostać ona obniżona do 1 proc. bądź zwiększona do 5 proc. Jeszcze wyższe sankcje przewidziane są dla tych, którzy świadomie wypalają grunty rolne – muszą oni liczyć się z obniżeniem płatności nawet o 25 proc. Agencja może również pozbawić rolnika całej kwoty płatności bezpośrednich za dany rok, jeśli stwierdzone zostanie uporczywe wypalanie przez niego traw.