Wyszukaj

Samorząd Mazowiecki

Kolejna droga na terenie Powiatu Gostynińskiego zmodernizowana

S1280009

W piątek 27.07.2018 roku dokonano odbioru kolejnego odcinka drogi ,który udało się wyremontować w bieżącym roku. Powiat Gostyniński reprezentowali: Wicestarosta Jan Kazimierz Krzewicki, Członek Zarządu Powiatu - radny Arkadiusz Boruszewski, Kierownik Zarządu dróg Powiatowych Paweł Warabieda, Naczelnik Wydziały Dróg i Transportu Marek Balcerzak oraz Wójt Gminy Szczawin Kościelny Jerzy Sochacki oraz samorządowcy. Zadanie obejmowało:
Przebudowę drogi powiatowej nr 1433W Szczawin Borowy Kolonia - Pacyna, odcinek od drogi powiatowej nr 1457W w m. Gołas do drogi powiatowej nr 1436W w m. Janki"
Przebudowany odcinek drogi powiatowej wynosi 1930m.
W zakres zadania wchodziło.wykonanie nawierzchni szerokości 6m, z poszerzeniami na łukach do 6,20m wykonanie poboczy tłuczniowych szerokości 1m wykonanie dwóch zatok autobusowych wraz z peronami wykonanie oznakowania pionowego i poziomego wykonanie zjazdów na działki wraz z przepustami odmulenie rowów. Łączny koszt robót budowlanych wynosił 1.806.169,85zł
Powiat Gostyniński uzyskał dofinansowanie z Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, dofinansowanie w ramach programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019" w wysokości – 902.963,00 zł
Ponadto uzyskano dofinasowanie z Gminy Szczawin Kościelny w wysokości 30.000,00 zł. Przedstawicielem Wojewody Mazowieckiego podczas odbioru była pani Marlena Mazurska.

 

Stawki za usunięcie pojazdu

pojazdy

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU POJAZDU USUNIĘTEGO Z DROGI

Zgodnie z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym:

  1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
    1) pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu;
    2) nieokazania przez kierującego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowodu opłacenia składki za to ubezpieczenie, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 ust. 2 pkt 8 lit. c;
    3) przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego, chyba że istnieje możliwość skierowania pojazdu na pobliską drogę, na której dopuszczalny jest ruch takiego pojazdu;
    4) pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu kierowanego przez osoby wymienione w art. 8 ust. 1 i 2;
    5) pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela;
    6) kierowania nim przez osobę nieposiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami albo której zatrzymano prawo jazdy i nie ma możliwości zabezpieczenia pojazdu poprzez przekazanie go osobie znajdującej się w nim i posiadającej uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że otrzymała ona pokwitowanie, o którym mowa w art. 135 ust. 2.
  2. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:
    1) kierowała nim osoba:
    a) znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
    b) nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu;
    2) jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.

Dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi wydaje:

  1. policjant – w sytuacjach, o których mowa w ust. 1 i 2
  2. strażnik gminny (miejski) – w sytuacjach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 4 i 5;

Starosta w stosunku do pojazdu usuniętego z drogi występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu, jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odebrała pojazdu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia.
Koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.

XLIV Sesja Rady Powiatu Gostynińskiego

cc2

W dniu 28 czerwca 2018r odbyła się XLIV Sesja Rady Powiatu Gostynińskiego. Obradom przewodniczyła Pani Katarzyna Osowicz- Szewczyk Przewodnicząca Rady Powiatu.
Rada Powiatu przyjęła:
-Informacje o ochronie zdrowia na terenie powiatu gostynińskiego.
- Sprawozdanie Zarządu Powiatu Gostynińskiego z wykonania kierunków działania Zarządu za rok 2017.

podjęła uchwały:

-Nr XLIV/199/2018 w sprawie wyrażenia zgody na darowiznę nieruchomości położonej w Gorzewie, gmina Gostynin, oznaczonej jako działka numer 73/2 o powierzchni 0,0983 ha, stanowiącej własność Powiatu Gostynińskiego.
- Nr XLIV/200/2018 w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Gostynińskiego za 2017 rok.
- Nr XLIV/201/2018 w sprawie: udzielenia Zarządowi Powiatu Gostynińskiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok.
- Nr XLIV/202/2018 zmieniającą Uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gostynińskiego na lata 2018 – 2024.
- Nr XLIV/203/2018 zmieniającą Uchwałę Budżetową Powiatu Gostynińskiego na rok 2018.
- Nr XLIV/204/2018 w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Starosty Gostynińskiego.

Chcesz pracować na rzecz Powiatu Gostynińskiego ???

kowal

Chcesz pracować na rzecz Powiatu Gostynińskiego ???

 

Oświadczenie

kryzys

W dniu 21 czerwca br. na wniosek Starosty w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gostyninie odbyło się posiedzenie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Głównym celem posiedzenia był problem zgromadzonych odpadów niebezpiecznych przy ul. Ziejkowej 5 w Gostyninie.
Decyzją Przewodniczącego członkowie Zespołu udali się na wizję lokalną na w/w teren. W wizji udział wzięli przedstawiciele inspekcji, służb i urzędów: Wojewódzka Inspekcja Ochrony Środowiska, Powiatowa Inspekcja Sanitarna, Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, Komenda Powiatowa Policji, Zarządzanie Kryzysowe Starostwa ze Starostą Tomaszem Matuszewskim i Urzędu Miasta Gostynina z Burmistrzem Pawłem Kalinowskim.
Z wcześniej otrzymanych informacji wynikało, że mogło dojść do wycieku składowanych substancji.
W związku z powyższym podjęto decyzję o zadysponowaniu na miejsce zgromadzonych odpadów służb ratunkowych. W pierwszej fazie działań zostały zadysponowane zastępy JRG Gostynin, a następnie sekcja ratownictwa JRG Płock oraz dwa zastępy OSP : Gostynin i Sierakówek. Po przybyciu w/w jednostek kierujący akcją podjął decyzję o wyznaczeniu strefy bezpiecznej wokół miejsca nagromadzenia odpadów oraz o ewakuacji mieszkańców pobliskiej posesji i sąsiadujących zakładów.
W wyniku przeprowadzonego rozpoznania przy użyciu sprzętu specjalistycznego do pomiarów zagrożeń chemicznych ustalono, że z dwóch pojemników w wyniku osunięcia nastąpiły wycieki na niewielkiej powierzchni.
Przy użyciu neutralizatorów i sorbentów dokonano neutralizacji wycieków, natomiast pojemniki zabezpieczono przed dalszym rozszczelnieniem.
Po zakończeniu działań przez jednostki Straży Pożarnej i ponownym sprawdzeniu terenu podjęto decyzję o powrocie mieszkańców do swoich lokali.

Powiatowy Zespół
Zarządzania Kryzysowego